4 Kasım 2009 Çarşamba

Fırında Beşamel Soslu Ispanak

Bu tarifi yemekteyiz programında ıspanak topları diye görmüştüm.Ama ben fırın tepsisinde yaptım.Malzeme miktarlarını kendim belirledim.Gerçekten değişik bir tat oldu.Ispanağı zorla yedirdiğim oğlum bile 2 tabak yedi.Çocukları ıspanak yemeyenler için müthiş bir çözümm(Resim çekmeyi unuttuğumdan:) internetten uygun bir resim buldum.Daha bu bloga tam alışamadım mı ne:)))

MALZEMELER
Yarım kg ıspanak
8-9 adet mantar
1 adet soğan
Kaşar peyniri
Az mısırözü yağı
Tuz

Beşamel sos için
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
Tereyağı
Tuz
Beşamel sos yapılışı
Eritilen yağa un ilave edilip kavrulur.İçine yavaş yavaş süt eklenip hızla karıştırılır ki topaklanma olmasın.Bu beşamel sosta unu fazla kullandım.Kıvamı koyu olsun diye..


YAPILIŞI
Soğan ve mantar doğranır ve az mısırözü yağında suyunu salana kadar kavrulur.Ardından yıkanıp doğranan ıspanaklar tuz eklenip kavrulmaya devam edilir.Pişen karışım fırın tepsisine alınıp üzerine beşamel sos ve rendelenmiş kaşar peyniri serpilip 200 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişirilir.

Hiç yorum yok: