23 Eylül 2009 Çarşamba

Mutfakta Kış Hazırlıkları 1

Ramazan bayramınıda geride bıraktık.Bayram ziyareti için Muğla ya gittik.Her zaman ki gibi anneannemlerin kış hazırlıkları başlamış.Salçalar hazırlanmış.Biberler dizilip kurumaya bırakılmış.

Erişteler kesilmiş ve kuruyup yemeye hazır hale getirilmiş.


En zor olanıda tarhana bayaa bir telaşlıydı.İlk defa tarhana yapılırken gördüm.Kışın zevkle yiyiyoruz ama içimdende bir tabak çorba için bu telaşa değer mi diye düşünmedim değil:) Kazanda suyla tarhana otu kaynatılıyor ve kaynayan suya elekten geçirilmiş buğday ekleniyor.Suyu çekene kadar pişirilip masaların üstüne soğuması için seriliyor. Soğuduktan sonra yoğurtla karıştırılıp beklemeye alınıyor.Buğdaylar şiştikten sonra yuvarlak kurabiye gibi şekil verildikten sonra yine kurumaya bırakılıp yemeye hazırlanıyor.Tabii bu yapılanlardan biz ayrıca yapmıyoruz.Her yapılandan anneannem sağolsun bizede veriyor:)


Benim hazırladığım kış hazırlıkları;
*Börülce ve fasülyeyi domatesle pişirip torbalıyorum.

*Domatesleri rondodan geçirip kaya tuzuyla kaynatıyorum.Kavonazlara koyup kapakları kaynattıktan sonra ağzını kapatıyorum ve ters çevirip 1 gün bekletiyorum.

*Armut domatesi dediğimiz domatesleri küp küp kesip torbalıyorum.

*Barbun fasülyeleri haşlamadan çiğ torbalıyorum.

*Patlıcanları karnıyarıklık olarak hazırlayıp kızartıyorum ve torbalara 4 er tane koyuyorum.

Bunları önceden hazırlamak hem pratik oluyor.Hemde Mevsiminde yediğin tadı alıyorsun.









Hiç yorum yok: