4 Ekim 2009 Pazar

Mutfakta Kış Hazırlıkları 2

Yaz sonu geldiğinde en sevdiğim kış için yiyecekleri hazırlamak.Zamanında ki tadı hiçbir zaman olmuyor ve kışında dolaptan çıkarıp hazırlaması çok pratik oluyor.Taze fasülye,börülce,patlıcan,dolmalık biber,barbun fasülyeden sonra sıra domatesleri hazırlamaya gelmişti.Onlarıda yaptım ve kış için hazır ve nazır bekliyorlar:)
Pazardan aldığım armut domatesler soyuldu.

Bir kısmını küpküp doğrayıp kilitli poşetlere paylaştırdım.

Bir kısmınıda oğluşum menemeni sevdiği için küpküp doğrayıp menemenlik kalanıda rondodan geçirip çorbalara koymak için hazırladım.Ayrıca domates sosu için rondodan geçmiş domatesleri ocakta kaynarken içine kaya tuzu ekledim.15dk pişirdikten sonra kavanozlara doldurdum.Üstüne yağ döküp kaynattığım kavanoz kapaklarını kapattım ve ters çevirip 1 gün beklettim.Bu hazırlamış olduğum domates sosu makarnalarda kullanıyorum hem pratik hemde zamanındaki domatesle tadı daha bir lezzetli oluyor.

2 yorum:

uğurlu gelecek dedi ki...

ohh ellerine sağlık kışın yeriz hep beraber:)

glsah dedi ki...

yeriz tabii arkadaşım daha neler var neler:)))