15 Mart 2010 Pazartesi

İçli Köftee

Bugün ilk defa içli köfte yaptım.Kıvamını tutturmak zordur.Pişerken dağılabilir dedikleri için cesaret edememiştim.İlk içini doldurup kapatırken acemilik yaşandı.Ama yaptıkça insanın eli alışıyor.Pişirirkende hiç dağılma olmadı...
MALZEMELER
2 su bardağı bulgur
1 orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça
1çay kaşığı kimyon
1.5 su bardağı irmik
1 tatlı kaşığı tuz

İÇİ İÇİN
1/2 kıyma
100gr margarin
2 orta boy soğan
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı tuz ve karabiber
Yarım çay kaşığı kimyon
Yarım demetten az maydanoz
Yarım su bardağı ceviz

YAPILIŞI

Bulgur 1 bardak sıcak suyla ıslatılır.Yarım saat bekletilir.İrmikte sulu kalmayacak şekilde az sulandırılıp oda bekletilir.Bekleme süresi bittikten sonra bulgurun üstüne bir soğan rendelenir.





İçine kimyon,tuz ve salça eklenip iyice yoğurulur.Hepsi özleşince içine irmik ilave edilip tekrar yoğurmaya devam edilir.





Kıyma margarinde kavrulur.Soğan yemeklik doğranıp ilave edilir.2-3 dakika kavrulduktan sonra baharatlar eklenir.Enson maydanoz ve ceviz katılarak soğumaya bırakılır.






Cevizden büyük parçalar alınarak içleri oyulup hazırlanan harçtan koyulup kapatılır.
Tencerede kaynayan suya 1 tatlı kaşığı limon ve tuz eklenip köfteler içine atılıp haşlanır.
Ben kızartarak yapmayı tercih ettim.Kızgın ayçiçek yağında ters düz edilerek kızartılır.



2 yorum:

Eylem dedi ki...

bende annemden telefnla tarif alarak geçen gün yaptım.sende bende acemi.ama acemi olunca tadı daha güzel oluyor diyorlar.ellerine saglık.

glsah dedi ki...

Bu kadar güzel olmasına ben bile şaşırdım;))